Pomoc Administracyjna – Dyżurny Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym w Krakowie (al. Słowackiego 20, Kraków)
Od kiedy: od 1 marca 2024 r. (do uzgodnienia)
System pracy: Centrum działa całodobowo, praca w systemie równoważnym – 12 godzinne zmiany (zmiany 8-20:00, 20-8:00),
Główne zadania Dyżurnego:
-
monitorowanie sytuacji pod kątem zdarzeń mogących doprowadzić do sytuacji kryzysowych oraz innych sytuacji mających wpływ na bezpieczeństwo mieszkańców Powiatu Krakowskiego (w głównej mierze w oparciu o strony www i otrzymane drogą elektroniczną komunikaty) tj.:
-
sytuacji meteorologicznej i hydrologicznej;
-
sytuacji o charakterze terrorystycznym;
-
utrudnień w komunikacji lądowej i powietrznej;
-
zakłóceń w dostawie energii elektrycznej;
-
zakłóceń w dostawie gazu;
-
zakłóceń w dostawie wody;
-
stanu sanitarno-epidemiologicznego;
-
decyzji podejmowanych przez organy rządowe i samorządowe oraz straże i inspekcje;
-
imprez masowych i zgromadzeń;
-
ćwiczeń i treningów
-
kompletowanie i opracowywanie dokumentacji operacyjnej PCZK tj. raporty z przebiegu dyżuru
-
przyjmowanie zgłoszeń telefonicznych i prowadzenie dziennika Dyżurnego,
-
współdziałanie z dyżurnymi centrów zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej oraz pracownikami w urzędach gmin powiatu krakowskiego odpowiedzialnymi za zadania z zakresu zarządzania kryzysowego i obronności,
-
bieżąca wymiana informacji z Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego, jednostkami organizacyjnymi samorządów terytorialnych, służbami dyżurnymi oraz osobami wyznaczonymi do kontaktu z PCZK,
-
współdziałanie z podmiotami prowadzącymi działania ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
-
przekazywanie decyzji i poleceń Starosty do określonych jednostek organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi zasadami,
-
dbanie o aktualny wykaz danych kontaktowych do powiadamiania,
-
współpraca z pozostałymi pracownikami Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego itp.
Poszczególne zadania realizowane są w oparciu o istniejące procedury i zgromadzone dane kontaktowe w dokumentach planistycznych.
W głównej mierze praca opiera się o korespondencję z wykorzystaniem e-mail, telefonu, faksu, stron www. Zatem niezbędnym jest umiejętność pracy na komputerze w programie word, excel, program pocztowy outlook.
Mile widziana jest znajomość zagadnień związanych z ratownictwem, środowiskiem, służbami mundurowymi, zarządzaniem kryzysowym, ogólną topografią powiatu krakowskiego.
Zainteresowane osoby proszę o kontakt.
Izabela Jędrzejek
Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
Tel. 12 39 79 517