Nabór wniosków w ramach środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2025 - Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego
Nabór wniosków w ramach środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy
Dyrektor Urzędu Pracy Powiatu Krakowskiego w imieniu Starosty Krakowskiego ogłasza z dniem 10 lutego 2025 r. nabór wniosków na finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy w ramach dostępnych w 2025 roku środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Pracodawca, którego siedziba/miejsce prowadzenia działalności znajduje się w powiecie krakowskim ziemskim, zainteresowany uzyskaniem środków na finansowanie działań kształcenia ustawicznego, spełniający przynajmniej jeden z poniżej wskazanych priorytetów Ministra właściwego do spraw pracy, może złożyć przedmiotowy wniosek w formie papierowej lub elektronicznej w Urzędzie Pracy Powiatu Krakowskiego.
Priorytety wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego 2025:
Priorytet 1) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie
Przyjęte sformułowanie niniejszego priorytetu pozwala na sfinansowanie kształcenia ustawicznego, o ile powiązane jest z wykonywaniem pracy w zawodzie deficytowym. Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie Powiatu Krakowskiego bądź województwa małopolskiego, w oparciu o Barometr Zawodów 2025 dla powiatu krakowskiego lub Barometr Zawodów 2025 dla województwa małopolskiego.
Priorytet 2) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami. Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach tego priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych/na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażała nowe procesy. Należy pamiętać, że przez „nowe procesy, technologie czy narzędzia pracy" w niniejszym priorytecie należy rozumieć procesy, technologie, maszyny czy rozwiązania nowe dla wnioskodawcy, a nie dla całego rynku.
Priorytet 3) Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku
Priorytet powyższy oferuje wsparcie pracodawcom prowadzącym działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r. oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1859). Składając wniosek o dofinansowanie należy powołać się na fakt prowadzenia działalności w jednej z gmin wymienionych w rozporządzeniu Rady ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz.U. 2024 poz.1859).
Priorytet 4) Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy
Mobbing i dyskryminacja to jedno z najpoważniejszych zagrożeń spotykanych w wielu firmach. Dlatego kreowanie bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy jest kluczową rolą pracodawców, sprzyja efektywności pracowników. Dlatego też dialog społeczny stanowi bardzo ważną funkcję w zapobieganiu tym zjawiskom. Poprzez współpracę między pracodawcami, pracownikami i związkami zawodowymi możliwe jest wykształcenie umiejętności identyfikowania oraz reagowania na mobbing i dyskryminację na każdym szczeblu organizacyjnym, co przyczynia się do budowania kultur organizacyjnych opartych na szacunku i równości. Szkolenia powinny zatem zawierać tematykę, w ramach której pracodawcy i pracownicy zostaną wyposażeni w wiedzę i umiejętności m.in.:
- do rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
- dotyczące różnych formy mobbingu, jak zrozumieć jego wpływ na zespół oraz jak skutecznie reagować i zapobiegać sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości,
- rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje w zespołach,
- do promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy,
- na temat skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji,
- dotyczące wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.
Szkolenia tego typu mają na celu wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawę komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników. Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu.
Priorytet ten ma również zachęcać do tworzenia i oferuje wsparcie w zakresie zasad funkcjonowania i działania rad pracowniczych – na poziomie unijnym i poszczególnych krajów UE. Ma pomóc znaleźć odpowiedź na pytanie jak promować reprezentację pracowniczą w postaci rad pracowniczych w Polsce. w obliczu wymogu prawnego (ustawa z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji (Dz.U. nr 79, poz. 550) powołania Rady Pracowników przez pracodawców zatrudniających co najmniej 50 pracowników lub na wniosek co najmniej 10% załogi, staje się jasne, jak kluczowe jest prawidłowe funkcjonowanie tych organów. Rady Pracowników pełnią istotną rolę w zapewnianiu płynności komunikacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, szczególnie w przypadkach, gdzie związki zawodowe nie są obecne.
Priorytet 5) Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej
Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę. Priorytet ten oferuje wsparcie w zakresie poprawy bardzo szeroko pojętego zdrowia psychicznego, w tym również szkolenia z zakresu działań go wspierających np. organizacji pracy. Przykładem mogą być szkolenia z niestandardowych (elastycznych) form pracy. Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy. Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:
- rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego,
- przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi,
- skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy,
- różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych,
- promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.
Priorytet 6) Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia wyłącznie dla cudzoziemców.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
- doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży,
- doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu,
- rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
Priorytet 7) Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych
Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 799) świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej. Ustawodawca wyodrębnił przy tym jej dwa rodzaje – polegającą na: stacjonarnym i całodobowym udzielaniu świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjnym udzielaniu świadczeń zdrowotnych – czyli w warunkach niewymagających udzielania świadczeń w trybie stacjonarnym i całodobowym. Obecnie, biorąc pod uwagę stan zdrowia społeczeństwa i nasilający się proces starzenia rosną potrzeby rozwoju usług opiekuńczych i opieki zdrowotnej. Potrzeba jest coraz więcej dobrze wyszkolonych i posiadających umiejętności na wysokim poziomie osób zatrudnionych w tych sektorach. Celem wprowadzenia niniejszego priorytetu jest chęć wsparcia osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych. Warunkiem skorzystania z dostępnych środków jest oświadczenie pracodawcy o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych. Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający PKD w Sekcji Q tj. Opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87- Pomoc społeczna
z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania. w ramach tego priorytetu można dofinansować dopuszczalne ustawą formy kształcenia ustawicznego bezpośrednio związane z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Należy jednak pamiętać, że w ramach KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.
Priorytet 8) Rozwój umiejętności cyfrowych
Składając stosowny wniosek o dofinansowanie podnoszenia kompetencji cyfrowych Wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności cyfrowych, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie. w przypadku niniejszego priorytetu należy również pamiętać, że w obszarze kompetencji cyfrowych granica pomiędzy szkoleniami zawodowymi, a tzw. miękkimi nie jest jednoznaczna. Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem. Kompetencje cyfrowe to nie tylko obsługa komputera i programów. Wraz z postępem technologicznym zmienia się ich zakres. Dziś kompetencje cyfrowe to także umiejętności korzystania z danych i informacji, umiejętności porozumiewania się i współpracy, tworzenie treści cyfrowych, programowanie, kompetencje związane z cyberbezpieczeństwem.
Priorytet 9) Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną
Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych, aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnych i bardziej efektywne energetycznie. Celem transformacji energetycznej jest zmniejszenie szkód dla klimatu, zdrowia publicznego i środowiska naturalnego. w Polsce ma oznaczać ona rozwój i przebudowę polskiej energetyki zgodnie z celami polityki klimatyczno-energetycznej. Przyjęto, że ma opierać się na trzech filarach:
- dekarbonizacja – czyli redukcja emisji gazów cieplarnianych i rozwój OZE,
- decentralizacja – dotyczy odejścia od dużych elektrowni na rzecz rozproszonych odnawialnych źródeł energii o mniejszej mocy,
- digitalizacja – to postawienie na infrastrukturę informatyczną, dzięki której możliwe będzie np. wprowadzenie taryf dynamicznych (czyli takich, w których końcowa opłata za energię jest bezpośrednio powiązana z bieżącymi cenami na hurtowym rynku energii).
Priorytet niniejszy adresowany jest do wszystkich pracodawców, którzy w jakikolwiek sposób chcą przyczynić się do realizacji założonych celów transformacji energetycznej np. przejścia z energetyki tradycyjnej, na przykład węglowej, do bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii np. wiatraków czy farm fotowoltaicznych. Będą również mogły być finansowane szkolenia mające na celu rozwój tzw. zielonych kompetencji czyli zestawu umiejętności pozwalających na działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. w ramach tego priorytetu mogą być finansowane również szkolenia w obszarze szeroko pojętej ekologii.
Wnioski należy składać w terminie: od dnia 10.02.2025 roku do dnia 21.02.2025 roku* w Urzędzie Pracy Powiatu Krakowskiego w następujących lokalizacjach:
ul. Wesoła 48, 32-085 Szyce, pokój 002,
ul. Prądnicka 12, 30-002 Kraków
ul. Kolejowa 1, 32-065 Krzeszowice,
ul. Kościuszki 64, 32-090 Słomniki,
ul. Ogrody 17, 32-050 Skawina,
lub drogą elektroniczną:
na adres email: krkrpow@uppk.pl
poprzez platformę EPUAP
za pośrednictwem e-Doręczenia
Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać:
bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym
lub
podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej
Wnioski złożone poza wskazanym powyżej terminem pozostaną bez rozpatrzenia.
Starosta Krakowski – Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego rozpatruje wnioski wraz z załącznikami, o których mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 roku, poz. 117).
Rozpatrując wniosek Starosta Krakowski – Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego może żądać dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.
W przypadku, gdy wniosek wypełniony jest nieprawidłowo, pracodawcy wyznaczony zostaje termin na jego poprawienie (nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni).
Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia, o czym informuje się pracodawcę na piśmie, w przypadku:
- niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie lub
- niedołączenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (tekst jednolity: Dz. U. z 2018 roku, poz. 117), tj.:
- oświadczenia o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- informacji określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
- kopii dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności - w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu;
- wzoru dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
W sytuacjach budzących wątpliwości dopuszcza się negocjacje pomiędzy Starostą Krakowskim – Urzędem Pracy Powiatu Krakowskiego a pracodawcą treści wniosku, w celu ustalenia ceny usługi kształcenia ustawicznego, liczby osób objętych kształceniem ustawicznym, realizatora usługi, programu kształcenia ustawicznego lub zakresu egzaminu, z uwzględnieniem zasady zapewnienia najwyższej jakości usługi oraz zachowania racjonalnego wydatkowania środków publicznych.
Przy rozpatrywaniu złożonych wniosków (zgodnie z kolejnością wpływu), Starosta Krakowski - Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego uwzględnia elementy, o których mowa w § 6 ust. 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 roku w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (tekst jednolity: Dz. U. 2018 roku, poz. 117), tj.:
- zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
- zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
- koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego, np. certyfikat jakości usług (ISO) lub akredytacja Kuratora Oświaty w zakresie szkoleń finansowanych z KFS lub inny znak jakości;
- w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
- możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku,
- z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Środki Krajowego Funduszu Szkoleniowego można przeznaczyć na:
- określenie potrzeb pracodawcy w zakresie kształcenia ustawicznego w związku z ubieganiem się o sfinansowanie tego kształcenia ze środków KFS,
- kursy i studia podyplomowe realizowane z inicjatywy pracodawcy lub za jego zgodą,
- egzaminy umożliwiające uzyskanie dokumentów potwierdzających nabycie umiejętności, kwalifikacji lub uprawnień zawodowych,
- badania lekarskie i psychologiczne wymagane do podjęcia kształcenia lub pracy zawodowej po ukończonym kształceniu,
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków w związku z podjętym kształceniem.
Na wniosek pracodawcy, na podstawie umowy, Starosta może przyznać środki z KFS na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy, w wysokości:
- 80% kosztów kształcenia ustawicznego, ale nie więcej niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika;
- 100% kosztów kształcenia ustawicznego w przypadku mikroprzedsiębiorstw, ale nie więcej niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika.
Planowane do realizacji działania kształcenia nie mogą rozpocząć się wcześniej niż po zawarciu pomiędzy Urzędem Pracy Powiatu Krakowskiego a Pracodawcą umowy o finansowanie działań obejmujących kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy.
Finansowanie kosztów kształcenia ustawicznego nie obejmuje wydatków związanych z zakwaterowaniem, wyżywieniem oraz kosztów delegacji.
*Urząd Pracy Powiatu Krakowskiego zastrzega sobie prawo do zmiany terminu zakończenia naboru.
![Zdjęcie artykułu Kompendium Rynku Pracy](https://uppkrakow.praca.gov.pl/documents/13206416/25718358/IMG-20250210-WA0000.jpg/98eca9c2-ad5e-7ca2-4399-8fb0a7c569d4?version=1.0&t=1739191756689)
Kompendium Rynku Pracy
W dniu 10.02.2025 r. Urzędzie Pracy Powiatu Krakowskiego Filia w Skawinie odbyły się warsztaty pod nazwą KOMPENDIUM RYNKU PRACY.
![Zdjęcie artykułu Twój zawód, twoja przyszłość](https://uppkrakow.praca.gov.pl/documents/13206416/0/IMG_9685.jpg/dfd72519-c646-3841-c461-126f79ba5ff4?version=1.0&t=1739174158740)
Twój zawód, twoja przyszłość
W dniu 7 lutego 2025 r. w Zespole Szkół Katolickich z uczniami klasy VIII Szkoły Podstawowej odbyły się warsztaty doradztwa zawodowego pn. „Twój zawód, twoja przyszłość".
![Zdjęcie artykułu Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na...](https://uppkrakow.praca.gov.pl/documents/13206416/25752442/e-zam%C3%B3wienia.jpg/f2b74440-fbf8-464d-996d-5d4a00fbaa08?version=1.0&t=1699448338000)
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na...
Informujemy, że na Platformie e-Zamówienia zostało ogłoszone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na organizację i przeprowadzenie kursu pn. Kierowca...
![Zdjęcie artykułu Aktualizacja planu szkoleń na lata 2024 - 2025](https://uppkrakow.praca.gov.pl/documents/13206416/25752665/Aktualizacja+planu+szkole%C5%84.png/4e3b0cc0-5d3a-ea86-0287-e67575c5f651?version=1.0&t=1738926818511)
Aktualizacja planu szkoleń na lata 2024 - 2025
W zawiązku z aktualizacją planu szkoleń na lata 2024-2025, zapraszamy do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi realizacji szkoleń.
![Zdjęcie artykułu Qaktywności - Mocna Ekipa II](/quick_image/path/13206416/23/40/10/23401076/1_7-large.png)
Qaktywności - Mocna Ekipa II
![Zdjęcie artykułu EKSPRES PRACA - Punkt Aktywizacji i Treningu dla osób młodych](/quick_image/path/13206416/21/73/36/21733656/2_9-large.png)
EKSPRES PRACA - Punkt Aktywizacji i Treningu dla osób młodych
![Zdjęcie artykułu Qaktywności - Mocna Ekipa](/quick_image/path/13206416/21/53/59/21535941/3_5-large.png)
Qaktywności - Mocna Ekipa
![Zdjęcie artykułu Halo dopłacamy](/quick_image/path/13206416/15/69/29/15692915/2_6-large.png)